[opublikował(a): Michał Stelmaszyk dnia 2010-08-25 15:02:36]

Numer ogłoszenia: 264776 - 2010; data zamieszczenia: 25.08.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych , ul. Pokrzywna 11, 48-267 Jarnołtówek, woj. opolskie, tel. 0-77 4397548, faks 0-77 4397548.
  - Adres strony internetowej zamawiającego: www.zopk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZABIEGI AGROTECHNICZNE - OGRANICZENIE SUKCESJI NATURALNEJ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są zabiegi agrotechniczne polegające na usunięciu niepożądanej roślinności powodującej zarastanie i degradację cennych siedlisk przyrodniczych znajdujących się na terenie unikatowego kamieniołomu stanowiącego geologiczny rezerwat przyrody nieożywionej Góra św. Anny. Rezerwat położony jest w miejscowości Góra św. Anny na działce nr 201/1 w gminie Leśnica, powiat strzeleckie, woj. opolskie. W celu zahamowania sukcesji naturalnej oraz odtworzenia i zachowania priorytetowych siedlisk przyrodniczych znajdujących się na terenie rezerwatu Góra św. Anny konieczne są do wykonania następujące prace, które będą podzielone na trzy etapy. Etap I - wycinka w okresie spoczynku wegetacyjnego obejmuje: 1. wycięcie drzew o średnicy pnia: a) do 10 cm; wys. drzew 5,0-10,0 m - 1.100 szt. b) od 11-30 cm; wys. drzew 5,0-15,0 m - 734 szt. c) od 31-60 cm; wys. drzew 15,1-20,0 m - 102 szt. d) od 61-80 cm; wys. drzew ponad 20,0 m - 10 szt. e) od 91-100 cm; wys. drzew ponad 20,0 m - 1 szt. 2. wycięcie krzewów i gęstego samosiewu o łącznej pow. 3.186 m2, 3. wycięcie malinisk i jeżynisk o łącznej pow. 1.720 m2, 4. pocięcie pozyskanego drewna na odcinki dogodne do transportu, 5. zrębkowanie gałęzi i pędów w miejscu pozyskania (rozdrabniania drewna na drobne ścinki) z wywozem biomasy, 6. wywóz drewna oraz zrębków na miejsce składowania wskazane przez zamawiającego. Etap II - wykonywany w kolejnym okresie wegetacyjnym w 2011 roku obejmuje: 1. chemiczne unicestwianie systemu korzeniowego powstałych odrostów, drzew, krzewów, malin i jeżyn, 2. usuwanie obumarłych pędów, 3. zebranie, zrębkowanie pędów i transport na miejsce składowania wskazane przez zamawiającego, Etap III - wykonywany w okresie wegetacyjnym w 2011 roku obejmuje: 1. wykaszanie łąk o łącznej pow. 25.000 m2, 2. wygrabienie i wywiezienie biomasy w miejsce składowania wskazane przez Zamawiającego. Na każdym etapie prac niedopuszczalnym jest palenie powstałych gałęzi i odpadów. Duży problem przy wykonaniu prac stwarzać będą specyficzne i bardzo trudne warunki terenowe. Prace wykonywane będą częściowo na skarpach o nachyleniu 30-60 stopni, co znacznie utrudni wycinkę i wywiezienie wyciętej biomasy. Biomasa będzie gromadzona na wyznaczonym miejscu składowania w celu zagospodarowania go na opał dla miejscowych samorządowych jednostek organizacyjnych. Wykonawca udzieli gwarancji na II etap prac na okres co najmniej 12 miesięcy. Przedmiotowy projekt jest ściśle komplementarny z planowanym przez Gminę Leśnica projektem pod nazwą : Ochrona i odbudowa zdegradowanych i zagrożonych siedlisk roślinności naskalnej i łąk świeżych na działce 201/17 w obrębie Góra św. Anna, który będzie realizowany równolegle na sąsiedniej działce do działki objętej ochroną
rezerwatu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7, 77.31.00.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda aby każda oferta była zabezpieczona wadium w wysokości 5.000 PLN
III.2) ZALICZKI
  - Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  - III.3.2) Wiedza i doświadczenie
  - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:- zrealizował (zakończył) , w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej jedno zamówienie dotyczące wykonania usługi wycinki lub pielęgnacji drzew o wartości co najmniej 100.000 zł (brutto).
  - III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
  - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:- dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie będą im powierzone podczas realizacji zadania:1) osobą pełniącą funkcję kierownika prac posiadającą wykształcenie wyższe/średnie ogrodnicze lub leśne i co najmniej 3-letni staż pracy w zakresie prac związanych z wycinką lub pielęgnacją drzew, 2) minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia pilarza drzew. Co najmniej jeden pilarz powinien posiadać kwalifikacje do prowadzenia zabiegów pielęgnacji drzew techniką alpinistyczną, 3) osobą posiadającą uprawnienia BHP i co najmniej 3-letni staż pracy w nadzorze.
  - III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
  - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: - posiada polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 300.000 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
  - III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  - III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  - aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
  - Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
  - III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  - III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień w formie aneksu do umowy w przypadku: 1) gdy wystąpią okoliczności, które nie mogły być przewidziane przed podpisaniem umowy, nie wynikające z zaniedbań którejś ze stron, a czas wydłużenia jest niezbędny do realizacji przedmiotu umowy, możliwe jest wydłużenie czasu realizacji umowy, 2) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 3) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących RPO WO 2007-2013 lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej, 4) gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 5) gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT lub innych przepisów dotyczących przedmiotowej umowy, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa, 6) gdy wystąpią inne, niż przewidziane powyżej, zmiany dotyczące zawartej umowy, które są korzystne dla Zamawiającego, i które nie naruszają art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, 7) gdy wystąpią niekorzystne warunki pogodowe, których to Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zopk.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych, Oddział Park Krajobrazowy Góra św. Anny, ul. Leśnicka 10, 47-150 Góra św. Anny..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2010 godzina 11:00, miejsce: Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych, Oddział Park Krajobrazowy Góra św. Anny, ul. Leśnicka 10, 47-150 Góra św. Anny..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007 - 2013 działanie 4.4 Ochrona bioróżnorodności Opolszczyzny..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013

"inwestujemy w Twoją przyszłość"

 

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w załączniku Do pobrania.

 Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

 



Do pobrania:
Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_ofert (767,50 kB)
Zalacznik_nr5a_zobowiazanie_innych_podmiotow. (214,00 kB)
Zalacznik_nr5_oswiadczenie_art.22.doc (213,00 kB)
Zalacznik_nr4_formularz_ofertowy.doc (218,50 kB)
Zalacznik_nr_3-Specyfikacja_techniczna.pdf (331,78 kB)
Zalacznik_nr_2-Przedmiar_prac.pdf (25,22 kB)
Zalacznik_nr_1-Inwentaryzacja_dendrologiczna. (100,76 kB)
Rysunek_nr_1-Obszar_rezerwatu.JPG (493,76 kB)
Zalacznik_nr6_wykaz_usług.doc (217,00 kB)
Zalacznik_nr7_wykaz_osob.doc (233,50 kB)
Zalacznik_nr7a_oswiadczenie_o_uprawnieniach.d (215,50 kB)
Wyjasnienie_tresci_SIWZ.jpg (939,99 kB)
SIWZ- wycinka drzew.pdf (286,37 kB)
Zalacznik_nr9_Projekt_umowy.pdf (98,64 kB)
Ogłoszenie o zamowieniu.pdf (176,83 kB)
Zalacznik_nr8_oswiadczenie_art.24.doc (222,00 kB)
ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia.pdf (90,23 kB)
Stopka
Autor:Michał Stelmaszyk
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada:Ireneusz Hebda
Data wytworzenia:2010-08-25 15:02
Wyświetleń:4454
Wersje artykułu
2013-01-15 12:45Zmodyfikowany przez: Ireneusz Hebda
2010-08-25 15:02Zmodyfikowany przez: